CASE STUDY
Poczuj Święta bardziej
Dowiedz się więcej
Klient
Rossmann
Kompetencje
Szczegóły
Okres świąteczny to dla branży retail czas wzmożonej rywalizacji o uwagę konsumenta. Konsumenci są bombardowani promocjami, a decyzje zakupowe coraz częściej opierają na emocjach i wyjątkowości oferty. Perfumy od lat stanowią jedną z najpopularniejszych kategorii prezentowych, co sprawia, że marki muszą nie tylko podkreślać jakość produktów, ale także budować wokół nich emocjonalne narracje, które wyróżnią je na tle konkurencji.
Wyzwanie
Rossmann potrzebował kampanii, która wyraźnie wyróżni jego ofertę zapachów i perfum w tym najbardziej konkurencyjnym w roku okresie. Zbudowanie emocjonalnego skojarzenia z zapachami oraz podkreślenie roli Rossmanna jako miejsca z bogatą ofertą prezentową było zatem głównym zamysłem kampanii.
Cel
Naszym celem było zbudowanie świadomości o marce jako pierwszego wyboru przy zakupie perfum na prezent oraz zbudowanie emocjonalnego związku z odbiorcami, przedstawiając zapachy jako klucz do świątecznych wspomnień. Chcieliśmy również zwiększyć ruch w drogeriach i zaangażowanie w digitalu.


Idea
Naszym punktem wyjścia było stworzenie idei „Rossmann – poczuj Święta bardziej”, która podkreślała rolę zapachów jako nośników emocji i wspomnień. Postanowiliśmy stworzyć mnemonic, który stał się motywem przewodnim, budującym sensualną więź z odbiorcami, odróżniającym kampanię od innych świątecznych działań i doskonale sprawdzającym się w każdym kanale.
Realizacja
W kampanii pokazaliśmy, jak zapach staje się nośnikiem wspomnień i pozwala różnym bohaterom: parze, mamie, córce oraz innym członkom rodziny wyrazić uczucia i świąteczne emocje. Ich historie przełożyliśmy na działania 360 (TV, OOH, SoMe itp.), w których był także obecny mnemonic – sensualny, subtelny gest wąchania.

Efekty
Kampania została bardzo dobrze przyjęta i spotkała się z pozytywnym odbiorem konsumentów, co korzystnie wpłynęło na wizerunek marki oraz zaowocowało dużym sukcesem sprzedażowym.