Dowiedz się więcej

Klient

Drużyna Szpiku

Kompetencje

ATL

Kreacja

Produkcja

Media

Szczegóły

Drużyna Szpiku to grupa zaangażowanych osób, która od lat promuje ideę dawstwa szpiku i aktywnie zachęca do rejestracji w bazie potencjalnych dawców. W swoich działaniach poszukiwała dodatkowego wsparcia, w postaci 1,5% podatku, by móc docierać z pomocą i edukacją jeszcze dalej.

Wyzwanie

W morzu krzykliwych kampanii, często przeładowanych formą lub opartych na tanim wzruszeniu, wyzwaniem było powiedzenie czegoś ważnego w ciszy i prostocie. Fundacja chciała przypomnieć, że jej działalność nie opiera się na wielkich słowach, lecz na codziennym, cichym wspieraniu tych, którzy tego naprawdę potrzebują. Przekazanie 1,5% podatku może być prostym gestem, który sprawia, że stajesz się częścią tej realnej, pomocy.

Cel kampanii

Celem kampanii było zachęcenie do przekazania 1,5% podatku na rzecz Fundacji Drużyna Szpiku – nie poprzez wzruszenie, lecz przez podkreślenie, że pomoc to konkretne działanie, a każdy może stać się częścią drużyny, która faktycznie zmienia życie innych. Fundacja potrzebowała prostego i bezpośredniego komunikatu: razem możemy więcej, ale potrzebujemy też Ciebie!

Idea

Wystarczy niewiele, żeby uratować życie.

Kampania opierała się na silnym, bezpośrednim przekazie: każdy z nas może dołączyć do Drużyny Szpiku. Wystarczy przekazać 1,5% podatku, by realnie pomóc – komuś, kto właśnie walczy o życie. Bohaterowie spotu – prawdziwi wolontariusze, dawcy i osoby wspierające – zwracali się bezpośrednio do widza. Mówili o tym, że można na nich liczyć, ale też prosili o wsparcie. To nie opowieść o bohaterach, lecz zaproszenie: dołącz do drużyny – potrzebujemy Cię.

Realizacja

W spocie pokazaliśmy prawdziwe osoby – wolontariuszy, ambasadorów fundacji, dawców oraz osoby chore, które zwracają się bezpośrednio do widza, podkreślając, jak bardzo potrzebne jest jego wsparcie. Kampania 360° objęła realizację spotu telewizyjnego, serii video digitalowych, nagrań radiowych, sesji zdjęciowej, key visuala kampanii i wielu innych, a materiały, które zrealizowaliśmy, publikowane były w telewizji, kinie, radio, Internecie i w ramach nośników OOH. Kampanię obsługiwaliśmy również mediowo. Całość zrealizowaliśmy pro bono.

Efekty

Efekty

Spot został odebrany jako poruszający i autentyczny. Kampania umożliwiła dotarcie do nowych darczyńców oraz przypomniała, że Drużyna Szpiku to coś więcej niż tylko pomoc – to wspólnota i realne wsparcie.

— Jeszcze jeden case.

Kinderkraft

Awarded, Brand content, E-commerce

Lidl, „Szkoły pełne talentów”

Lidl, Retail, Spoty reklamowe