Dowiedz się więcej

Klient

Lidl Polska

Kompetencje

strategia komunikacji

ATL

kampania 360

Szczegóły

Nowa odsłona kampanii, nawiązująca do popularnej idei „Zakupy robię w Lidlu”, zyskała formę hasła „Zakupy robię w moim Lidlu”. Dzięki temu udało się zbudować poczucie bliskości z marką, umocnić pozycję Lidla jako miejsca prawdziwych zakupów oraz podkreślić kluczowe atuty Lidla – sklepu, który odpowiada na potrzeby wszystkich konsumentów.

Wyzwanie

Lidl konsekwentnie przypomina o swoich przewagach – nie tylko w zakresie cen i jakości produktów, lecz także w odniesieniu do samego doświadczenia zakupowego: czystości sklepów, wygody (parking, szerokie alejki, kasy samoobsługowe), a także szerokiego asortymentu, który pozwala na zakupy w formule one stop shop. W ostatnich latach najbliższa konkurencja coraz mocniej akcentowała komunikację opartą na fizycznej bliskości – przewadze wynikającej z większej liczby sklepów. Dlatego potrzebowaliśmy świeżego pomysłu i nowego podejścia, które pozwoli mówić o tych samych benefitach w atrakcyjny sposób, a jednocześnie skutecznie przeciwstawić się narracji o „bliskości” konkurencji.

Rozwiązanie

Postawiliśmy na bliskość mentalną. Kampania „Zakupy robię w moim Lidlu” odwołuje się do powszechnego doświadczenia klientów, którzy naturalnie mówią o swoim ulubionym sklepie – „mój Lidl”. Zamiast konkurować na polu fizycznej dostępności, marka podkreśliła, że to właśnie Lidl jest miejscem prawdziwych, dużych i udanych zakupów – dzięki atrakcyjnym cenom, wysokiej jakości produktów, wygodzie (szerokie alejki, kasy samoobsługowe, parking) oraz szerokiemu asortymentowi.

Spoty telewizyjne połączyły te atuty z lekkością przekazu – melodyjnym, rytmicznym językiem i humorem. Każdy z nich prezentuje krótką scenę z bohaterami, która w prosty sposób ilustruje wybrany benefit Lidla. Zwieńczeniem jest charakterystyczny refren „Zakupy robię tu, w moim Lidlu”, śpiewany do dobrze znanej Polakom melodii. Dzięki temu kampania buduje rozpoznawalność, łatwo zapada w pamięć i skutecznie wzmacnia wizerunek Lidla jako „właściwego miejsca na zakupy”.

Efekty

Efekty

Wzmocnienie emocjonalnej więzi z marką przez odwołanie się do indywidualnych doświadczeń („mój Lidl”). Skuteczna kontrnarracja wobec kampanii konkurencji, bez potrzeby bezpośredniej konfrontacji. Potwierdzenie i utrwalenie postrzegania Lidla jako miejsca na prawdziwe zakupy, sukcesywna kontynuacja wcześniejszej, dobrze odebranej na rynku kampanii. Wzmocnienie benefitów marki, takich jak jakość, wygoda, czystość i atrakcyjne ceny – czyli tego, co konsumenci cenią i w wielu przypadkach jest przewagą nad konkurencją. Kilkukrotnie, dla różnych spotów kampanii „Zakupy robię w moim Lidlu” Lidl był liderem zasięgu reklam TV w Polsce (Nielsen Audience Measurement).

— Jeszcze jeden case.

Lidl, „Zakupy robię w Lidlu”

Lidl, Retail, Spoty reklamowe

Crunchips, „Summer Edition”

Spoty reklamowe

Lorenz, „Lajkonik”

Spoty reklamowe